TIEDOTE: Turvallista asiointia Autokeskuksessa (Covid-19) Turvallista asiointia Autokeskuksessa Lue lisää

Autokeskus Oy

Autokeskus Oy on suomalaisen, maamme merkittävimpiin autoalan toimijoihin kuuluvan Aro-Yhtymän, omistama täyden palvelun autokauppaketju. Toimipaikkamme sijaitsevat Helsingissä (Konala), Vantaalla (Airport), Espoossa, Hämeenlinnassa, Hyvinkäällä, Tampereella, Raisiossa ja Turussa.

Uusien henkilö- ja tavara-autojen valikoimiimme kuuluvat BMW, Ford, Kia, Nissan, PSA (Peugeot & Citroën), Škoda sekä Toyota sekä niiden valtuutetut merkkihuollot ja varaosapalvelut.

Uudet tuotteet, parhaat kauppapaikat ja uusimmat järjestelmät ovat vahvuuksiamme. Tärkein voimavaramme on osaava ja motivoitunut henkilöstömme. Toimipisteemme sijaitsevat lähellä asiakasta, ja niihin on hyvät kulkuyhteydet. Toimipisteiden palveluita ovat mm. uusien ja käytettyjen autojen myynti, merkkihuollot omiin merkkeihin sekä vauriokorjaus kaikkiin automerkkeihin, kattava rengaspalvelu, varaosamyynti ja tarvikemyynti.

Lisää Autokeskuksesta voit lukea Liikkeessä-sivustoltamme, jossa kerromme enemmän mm. historiastamme sekä ympäristöön ja vastuullisuuteen liittyvistä asioista.

LISÄÄ MEISTÄ


Toimintamme lyhyesti

  • Toiminta-alue: Pääkaupunkiseutu, Pirkanmaa, Varsinais-Suomi, Kanta-Häme
  • Liikevaihto: 312 m€ (2020)
  • Työntekijöitä: 460 (2020)
  • Toimipisteitä: 8 (Helsinki, Espoo, Vantaa, Tampere, Raisio, Hämeenlinna, Hyvinkää, Turku)
  • Omistaja: Aro-Yhtymä Oy
  • Toimitusjohtaja: Karri Koskinen
  • Automerkkiedustukset: BMW, Ford, Kia, Nissan, PSA (Peugeot & Citroën), Škoda sekä Toyota sekä niiden merkkihuollot.
  • Muuta: Suomen suurin Nissan-jälleenmyyjä, myymme yli 16 000 autoa vuodessa (uudet ja käytetyt). Edustamiemme automerkkien autokanta myyntialueillamme on yli 300 000 autoa
  • AKL ISO 9001/14001 -sertifikaatti

Arvot ohjaavat toimintaamme

Perusarvomme ovat:

  • Tyytyväinen asiakas – Asiakas ei ole meistä riippuvainen, vaan me olemme riippuvaisia hänestä. Hän maksaa palkkamme, eikä meillä olisi töitä ilman häntä. Asiakkaan tyytyväisyyden saavutamme hyvällä asiakaspalvelulla, hyvillä tuotteilla ja palveluilla, kilpailukykyisellä hinnoittelulla ja kehittämällä tuotteita ja palveluita, jotka asiakkaan mielestä ovat parempia kuin kilpailijoilla.
  • Toiminnan laatu – Toiminnan korkea laatu perustuu ammattitaitoon ja asenteeseen. Ammattitaito on osaamista, joka ilmenee toiminnan tasokkuutena ja tehokkuutena. Myönteinen asenne asiakkaisiin, työhön ja työtovereihin on edellytys korkealle laadulle. Myönteinen asenne asuu meissä jokaisessa itsessämme. Esimiehet ovat avainasemassa, kun luomme edellytykset myönteiselle asenteelle ja sen kasvulle.
  • Toistemme arvostaminen – Jokainen työntekijämme on yrityksemme tärkein ihminen. Yhteistyö on meidän tapamme tehdä työtä. Arvostaminen ilmenee avoimen vuorovaikutuksen tukemisena ja edistämisenä, erilaisuuden hyväksymisenä ja hyödyntämisenä sekä välittämisenä toinen toisistamme.
  • Kannattavuus – Liiketoimintaa harjoitamme ansaitsemistarkoituksessa. Menestyminen tuloksenteossa merkitsee tuottoa osakkeenomistajien sijoitukselle, yritykselle riippumattomuutta ja riskinottokykyä sekä henkilöstölle turvallisuutta

Osaava henkilökunta

  • Autokeskus on mukana Opetushallituksen, AKL:n ja SATL:n käynnistämässä autoalan pätevöitymiskoulutuksessa. Osallistujia APO-koulutuksissa on kaikista henkilöstöryhmistä. Koulutuksen avulla henkilöstöllämme on mahdollisuus syventää osaamistaan ammatissaan ja edetä urallaan.
  • Jatkuvasti oppisopimuskoulutuksessa henkilöitä monenlaisissa tehtävissä.
  • Jatkuvaa tuotekoulutusta, asiakaspalveluvalmennusta, teknistä koulutusta ja muita erityiskursseja esim. tietojärjestelmien käytöstä
  • Yrityksen johtamisjärjestelmä täyttää ISO 9001:2015 & ISO 14001:2015 -standardin vaatimukset